Sunday 6 March 2011

Evolusi sebuah tandas

Kalau darwin boleh cipta evolusi pasal manusia. Gua punn boleh buat evolusi versi gua jugakkk. Hehe

Waktu gua kecik2. Mula2 yang gua ingat, umah gua ade 2 bijik toilet jer. Satu toilet cangkung, satu lagi toilet duduk kat bilik mak abah gua. Satu lg bilik mandi kat luar.

Comel gilee! Hehe - Google

Tp gua takuut gileee nk mndi kat bilik air luar tuhh sebab dlu kakak gua penah tunjuk ular hijau kat celahh bumbung toilet. Muke ular tuh menyeramkannn. Mcm naga


Umah gua! Rindu kete biru tuh baii. Haha

Seriouss beb, umah gua dalamm hutann. Tengok blakang tuh, penuhh hutann.

Waktu dialam remaja. Umah gua mengalami revolusi serta evolusi banyakk kali gak lahh. So, ade satu tandas lagi buat kat belah luar umah gua. Jugak tandas cangkung.

Ade sekali tuh gua baruuu lepas berakk. Pastuh gua nk cebok pakai sabun buku fruitale. Pastu sabun tuh jatuh dlm mangkuk jamban. Dah lahh sabun tuh cam best gilee dlu. Wangi kott.

Sebab takut mak gua marah sbb membazirkann sabunn, gua punn selukk ah tgn gua dlm mangkuk jamban tuhh. Gua dah happy dahh bilee gua ttbe dapat satu bende cam petak2 sket. Skali angkat rupe2nye taikk. Cilake betul.

Yang paling gua tak percayenye, gua kua2 dari toilet dengan keadaan sedihh gilee. Siap nangis lg. Hahaha bukan sbb gua terpengang taik lahh ngeng! Tapi sebab sabun tuh masuk dlm lubang jambann. Takut mak gua marah. Haha

Pastuh kebetulan arwah makcik gua, wak iti ade kat situ. Die tanye lahh kenape. Gua cakap lahh 'sabun jatuh dlm lubang jambann'. Haha sedih takk? Pastu arwah makcik gua ckp.

'Takpe, nanti boleh beli baruuu'. Terus gua stop nangis. Haha

Skang nih (stakat sebelum gua gerak gi UK) umah gua dah ade 5 bilik air serta 5 tandas duduk termasuk tandas yang gua penah ade peristiwa hitam tuhh. Evolusi gilee babi tandas umah gua beb

Mula2 dlu gua tak bape nak suke sangat ngn tandas duduk nih. Nanti air die percik2. Jadi, gua selalu mencangkung atas mangkuk duduk tuhh. Lame2, sebab option yang sangat sket. Gua dah biase.

Tapi gua nasihat jangan lahh nak cangkung kat atas mangkuk jamban duduk. Nanti jadi cmni.


Ini terjadi akibat overweight dan still lagi ingin mencangkung di mangkuk tandas duduk -Google

Caption gua kat atas nih sebagai menjawab soalan ajim muda




Bile sampai UK, tandas confirm ah tandas duduk. Jadi perasaan gua terhadap tandas duduk normal. Tapi ade beberapa masjid kat preston nih yang xde tandas duduk langsung. Sume cangkung.


Masjid e Falah - Kent Road

Jadi, masalahnye skang nih. Gua dah tak biase gune tandas cangkung. Kalau dlu, bukak seluar separuh punn boleh berak dahh. Skang nih, rase cam nikmat nye dah berkurang. Bukan berkurang jer, tp xnikmat dahh! Haha


Itu lahhh dilema dalam diri gua skang nih setelah bertahun2 guna tandas dudukk hasil evolusi tandas umah gua. Gua rase cam gua tak reti nk mencangkung dahh. Tuh lahh gamaknye perasaan org2 putih yang xpenah guna tandas cangkung kott.


Sila kongsi cerita tandas anda. Haha


Thanks for reading!


Cheers

11 comments:

jejaka senja said...

aku tak berapa faham gambar yang berdarah tu. tu gambar apa? sebab apa jadi gitu? cuba syarah sikit kronologi dia.

Hasan Suyat said...

Aku dah letak kat caption gambar tuh dah kronologi die. Yang penting, itu bukan bontot gua okehh? Hahaha

Raz said...

Gigih gile ko siap amek smula sabun tu.. hahahahahahahahahahaaha.. takut kene marah dgn mak rupenye.. alololo anak mithali

aku selalu je jatuhkan sabun, botol syampoo, berus gigi, tapi sume aku wat x taw jer.. diam2 sudah. haha. kalau mak tanye, jgn harapla aku nak ngaku..

aku start menggunakan tandas duduk sejak masuk universiti. ok je dua2. flexible kan. hehehe

nadeafu chan said...

xpaham jugak..cane gmbr tuh boleh seteruk itu?xkan la dok atas mangkok cangkung boleh jadik smpi cenggitu sekali hehe

Hasan Suyat said...

Razfira : hahaha jahat betul kau nih! nanti aku kasitahuu mak kau ekk. Haha Aku bgtahuuu kau suke nangis bace novel. Haha

Nadeafu : Urm, bile overweight. duduk atas mangkuk jamban duduk tuh. Then mangkuk jamban duduk tuh tak boleh nak tampung berat badan dan pecah. Bukan mangkuk cangkung tauu, mangkuk duduk! :)

Hasan Suyat said...

Nadeafu : typo tadi. Mencangkung atas mangkuk tandas duduk (Bukan duduk atas mangkuk tandas duduk)! Aku punn dah naik confuse ngn word2 aku sendiri. Haih

Raz said...

ehhh lg okay nangis sebab bace novel dr nangis sbb sabun masuk dalam lubang jamban..!!!!! hahahaha.

nohfee said...

weh. aku still x faham lagi dengan yang gmbr darah tu... heheh

lily_lolypop said...

cerita kau jijik laaa..
amik taikkk..yulksss !!

Hasan Suyat said...

nohfee : kalau rase, diri tuh berat sangat...Jangan mencangkung kat atas tandas duduk. Nanti pecah. Kalau pecah, nanti jadi cm gambar tuh lerr!

Olie : Stended karburetor modified lahh main taik time kecik2. Hahaha

sunardi said...

kalau mak gua ada lagi, mesti dia boleh cerita semula... Al Fatihah