Tuesday 21 December 2010

Playsafe (Part 2)

Harinih gua ingat nak sambung story dari siri yang lepas. Gua harinih baru sampai ke Birmingham sebenarnye. Kebetulan, kete cousin gua pulakk rosakk! Dan Jemm yang gilee babas kat Birmingham. Pukul 5 lebih gerak dari city center dan sampai ke umah cousin gua yang dekat ngn stadium aston villa dalam pkul 8 malam. Penat! Lapar tak hengatt! Tak makan seharian.

**********

Ok back to the main story. Lokasi kejadian di jalan kubur kampung jawa. Waktu tuh gua baru berjinak2 bawak motor. Kebetulan jugakk time tuh, kakak gua yg ade motor takde kat umah! Jadi gua terpakse lahh pinjam motor dari orang2 kampung yang berdekatan! Gua naik motor yamaha 100. Lu orang nak tengok cmne rupenye??


Eh, eh. Bukan cmnih! Jap2, gua google jap. Kat UK takde lahh pulak motor nih! Adehhh


Yang gua ingat, lampu belakang die cam motor yang mamat nih pakai. Jadilahh, dari tak nampak langsung kann? Hehe Motor yang gua naik nih, agak cam keras sket. Gua cam tak biase lahh. Alahh, macam lu orang baru2 nak start isap rokok, tibe2 lu orang nak sental rokok yang strong! memang cam tak ley masuk ah kann!

Then lepas tuh, gua ngn 2 orang lagi member gua nak round2 kampung lahh! Biaselahh kann, budak2 baru nak naikkk time tuh. Hehe Sampai jer kat satu jalann nih, gua kene naik bukit tinggi, tapi takde tinggi sangat. Gua exaggerate jer. Haha Betul2 on top of bukit tuh, ade corner then terus turun bukitt! Dah lahh byk pasir lakk tuh kat corner tuh. Sampai2 jer kat corner tuh, ade pulak lori kat depan. Gelabah tak gelabah, gua tekan ah brake.

Gua ingat selamat lahh kann dari dilanggar lori. Rupenye gua jatuh macam nangka busukk! Cilake, member gua tengok gelakkan jer! Dah lahh motor pinjam! Binawe! Gua dah cuak dah. Tapi cam biase ah, gua buat muke maintain gua kann! Haha Lepas tuh, ktrg straight lepak umah kawan gua, betul2 kan sket motor tuh kasi nampak normal. Gua dah cam 'adehh, cmne gua nak return motor nih?? Sumpahh kantoi dohh'

Tapi gua balik jugakk! Terus direct pegi umah pakcik yang berkenaan. Gua hantar motor, park cantekk punye. Kasi kunci, cakap terima kasih. Dengan pakai baju terbalik. Sebab baju belah belakang dah koyak rabak. Kantoi ah kalau koyak2 return kunci. Suar siap lipat macam sua pendek. Tanak kasi nampak koyak2 kat lutut sume. Pastu sepanjang mase, badan gua yang belah depan jer menghadap pakcik tuh. Jalan pun dah macam ketam. Taknak kasi kantoi punye pasal.

Malam tuh, gua pegi masjid. Anak pakcik tuh bawak motor. Then tetibe sume orang cam 'weh, asal motor kauuu wehh?'. Gua macam 'ahhh, cilake! Jangan ah kantoi..' Haha Jahat jugak gua nih! Dah buat tak reti2 nak ngaku. Haks Pastu, gua dengar anak pakcik tuh rileks jer jawab 'tatau, tibe2 jer ade'. Gua dah lega gilee dah!

Yang paling leganye, sampai harinih tak kantoi gua yang buat motor tuh eksidennn! Haha Tapi takde lahh major sangat kesan jatuhnye. Kalau tak, sure kantoii dohhh! Haha

**********

Waktu gua nak gerak ke Birm tadi. Gua gerak awal dari umah. Kononnye, takut sampai lambat ke train station lahh! Sepatutnye train gua pukul 12.17 tengahari dari Preston. Tapi gua terdatang awal. Pkul 11.30 tengahari, ttbe jer ade train dari Preston ke Birmingham New Street. Gua terus masuk dalam train. Gua pikir

"Cilake train nih, dalam schedule 12.17, ttbe lu datang awal lakk! Selamat gua datang awal jugakk! Kalau tak, maut gua kene beli tiket baru"

Dah masuk dalam train, gua msg cousin gua. Pastuh die cakap "Patutnye kene naik ikut time. Hopefully conductor tak sedar. Kalau tak, mau kene halau". Adehh, gua dah seram sejuk dah. Kalau kene halau, pkul bape gua nak sampai Birm nih! Dah lahh siap dok kat seat reserved. Lepas tuh, sementara orang tak ramai, gua online lahh dlu kannn! Dalam train pun ade wifi beb! Dah lahh tiket train lagi murah dari bas. Ape kejadahnye, gua nak naik bas kann?

Sekali, tetibe jer gua nampakk conductor masuk kat gerabak gua tuh! Aduhhh, Cilake. Lu nak datang punn time lain lahh! Gua punn terus tutup laptop laju2. Letak itinerary atas coffee desk. Terus buat2 tdo. Ngahahaha! Sampai jer kat tempat gua, die bace itinerary, then die chow. Tak sampai hati kott nak kejut gua. Gua baru ingat nak berpura2 tak bangun kalau die terai kejut gakk! Haha

Birmingham sangat sejukkk! Snowing dah macam hujan lebatt kaw2 punye. Jari kelingking gua rase macam bengkak. Rase nak potong jer jari gua. Gua dah rase tak keruan dah nih! Gua nak tdo dlu! Moral of the story. Lu orang pandai2 lahh playsafe kalau mahuu hidup! Playsafe lahh lu orang sebelum lu orang diplaysafekann!

Cheers!

No comments: