Sunday 24 October 2010

Abnormalities (Part 1)

Hari nih gua nak story pasal budak2 berperangai pelik. Nak taknak kn, korang mesti pernah come across dengan makhluk2 yang berperangai lahabau cmnih. Tapi mungkin situasi berlainan.

Kejadian nih jadik time tengah malam. Malam tuh kitorang ade kenduri kat area2 skola tuh. Makan sedap, jadi sume melantak lah. Jadi ditakdirkan malam tuh gua saket perut. Tengah2 malam cmnih mmg confirmlahh gua cuak la kan nak gi tandas. takkan gua nak berak dalam seluar kn? Option lain yg gua ade, berak dalam baldi. Gua pikir2, gua nak cuci pakai ape nanti nih? Hadoih, tak boleh jadi nih, gua terpaksa beranikan jugak diri gua yg pengecut nih pegi toilet. Dah lah toilet takde lampu, takde air. Pehh, nak cite takutnye gua, sampai gua boleh tdo time berak takut nampak hantu punye pasal. Haha

Selesai agak2 sejam gua dalam toilet tuh. Gua balik masuk bilik. Elok jer gua letak kepale atas bantal tetibe "Sannnn". Haish Cilake, hantu mane panggil gua tuh? Rupe2nye rumate gua, naz. "San, gua saket perut lah. Teman gua pegi tandas. Gua takut doh" Cilake, buat gua lemah jantung jer. Haha Gua pun, oklahh. Member punye pasal kn? Sebaik jer gua jalan tak lepas pun lagi depan bilik gua. Si Naz nih cakap

"Wehhh, aku tak tahan lahhh"

Dan2 time tuh jugak die bukak suar berak depan bilik. Cilake punye perangai mamat nih. Gua terus cakap "Woi bongok, berak jer lah dalam seluar, nanti aku boleh amikkan towel kau. Nih sape nak bersihkan taik kau nih bongok?". Lepastuh, mamat nih terus pegi sambung berak kat toilet. Siap letak serbuk perencah nasik goreng cina lagi atas taik die, tanak kasi bau punye pasal. Hadoih.

**********

Story yang seterusnye jadik time gua kat sekolah menengah kat Jeram, Kuala Selangor. Time nih gua form2. Gua waktu nih dok satu dorm ngan Ketua Umum dan ade brader2 form5 dalam bilik gua. Petang nih tibe2 jer ramai budak2 pegi dewan makan. Nih mesti pakcik beguk ade masak menu best nih. Kalau tak ikan kecik2 keras macam batu, ikan besar2 keras macam kayu. Haha itu jer lah menu paling best aku penah makan kat sini.

Selalunye, pakcik beguk nih jual keropok lekor. Keropok lekor die pehhh, kalau jual kat mane2 confirrrmmmm tak laku punye. Haha Sebab dari kau makan keropok lekor die, lagi elok korang makan selipar jepun. Lagi liat keropok lekor die dari selipar jepun. Haha Petang tuh, die jual hotdog, jadi ramai lahh sket beli petang tuh. Konon kelainan lah.

Jadi rumate2 gua time tuh, 2-3 orang beli hotdog acik beguk tuh. Satgi, tetibe ade satu brader nih pun kuakan hotdog dari dalam almari die. Gua cam pehhh terliur jugak lahh dohh. Asal sume orang beli nih, maybe tak keras kot hotdog die. Satgi brader yg kuakan hotdog dari almari die tuh, tetibe jer pegi kat katil gua. Katil gua time tuh placing kat hujung2 dekat ngn pintu. Gua dah syak, nih mesti kes nak suruh gua pegi beli jugak lahh nih. Jadi die pun bukak lahh bungkusan hotdog die. Satgi brader KU (Ketua Umum) cakap kat brader sebelah gua tuh

"Weh, cam sedap jer hotdog kau tuh"

"Nih tak boleh, nih aku jer boleh makannn" Balas brader sebelah gua tuh.

Kedekut gilee babi, gua bisik dalam hati. Haha Tapi sbnanye brader sebelah gua tuh bukan kedekut. Tapi betul lahh hotdog tuh die sorang jer boleh makan. Sebabnye, bile die bukak jer bungkusan hotdog tuh pehhh, aroma2 yang sungguh enakk kua. Bau daging busukkkk tahap cipan. Gua memang nak muntah lahh time tuh. Gua rase makanan kucing lagi sedap baunye. Rupenye hotdog dah bape hari lepas punye, peram terboooooeekk. Hadoih mak, perut gua dah tak sedap dah nih, mual2 anjing namenye nih.

Brader tuh habit makan die memang pelik banyak. Roti tuh kadang lu usha jer terliur nak makan, tapi die tak penah bukak. Agak2 dah kua kaler hijau2 macam lumut kat tandas tuh baru die makan. Siap letak peanut butter lagi. Kalau buah2 yg amik kat DM tuh, selamber jer place atas almari. Agak2 2minggu baru die makan. Lu try buang, memang habis mengamuk kang brader tuh.

Yang peliknye, orang lain sume ade cirit-birit, saket perut segale haram jadah. Die tak penah saket perut pun.

p/s : Gua pun kat UK nih makan roti dah 9 hari expired. Tapi kulat2 tak timbul lagi lah. Nak buat cmne, sume bende mahal beb sini...

6 comments:

lily_lolypop said...

yulkss.. makanan ape yg dye makan?
mmg ABNORMAL okeh !!
ishh.takot nyeeee doe!!
pelikkkk sgtt
mkn mknn basi..yaww.
nk terkelua ank tekak ak...
berak merata..ingt baby ke??
:((

Hasan Suyat said...

tuh la gua cakap abnormal. Haha sedap dohh tgk die makan, cume bau jer lah tak tahan sket. Haha

kacheek said...

ak e laaa.. yang ko makan roti berkulat hijau tu mende....

Hasan Suyat said...

Hahahaha itu tak sedar lahh ngok! Bukan sengaje. Hahaha

MissyNursy ♥ said...

Hhaha..adeii..
bnyak part kelakar, xtau nk komen mane satu! btw, nk kenal ngan mamat pelik 2 bleh? nk tgok sistem GIT die lah! pelik bnar eh habit mkn die!

Hasan Suyat said...

Hahaha tak boleh dikenalkan. Bahaye! Haha Nanti mau aku kene kejar pakai parang kang! Hahaha