Sunday 10 October 2010

Taik Lembu vs Taik Burung

Kat sini, tak kire omputih ke ongitam ke ongkuning ke omsawomatang ke. Sume style bile jalan nak pakai earphone. Gua benci betul tengok. Cool sangat ke lu orang sume jalan pakai earphone??! Haha. Time gua kat perak dlu, barangsiape pakai earphone @ headphone time jalan2, confirmmmm kene bahan. Jadi, mostly gua tengok kat perak. Bile dah masuk kelas, baru pakai earphone. Itu sebab dorang cuak kene bahan ngn gua. Haha


Cun lah awek atas nih, feewitt. Hehe Jadi, gua nak rase cool tak cool nye, gua pun try lahh pakai Headphone. Gua nak kasi tau sume orang, gua pun cool lahh brader. Haha Sekali, gua tersilap sarung headphone. Gua tersarung yg siap ade microfon besar gileee tuh. Pehh, bapak malunye. Haha Takpe, orang hensem pakai ape pun hensem. Gua pun selitkan lah microfon tuh kat celah rambut gua. Konon2 boleh cover ah. Hehe

Gua pun jalan lahh kat satu lorong nak pegi ke university gua nih. Gua mule2 ingat omputih nih pembersih sangat lahh. Skali lalu kat jalan tuh, dengan bau hancingnye, siap ade taik2 anjing. Hadoih. Terbantut kejap mood gua nak layan lagu kat headphone gua nih.

Elok jer gua bukak headphone. "Zaaaaaaapppppppppppppppp" haaaaaaaa, cuak tak bunyinye?? Haha basikal jer lalu. Basikal datang dari arah belakang, betul2 sentuh bulu roma gua. Haha cerita macam bulu roma gua panjang macam bulu anjing jer. Haha Lajunye takyah cakap lahh, macam gaban. Gua dah terkejut habis. Cilake betul! Pasang lah siren kalau lu nak jalan laju2 cmtuh. Itu gua boleh sabar lagi. Yang tak boleh sabar nye, gua tengok kaki gua lagi setengah inchi jer lagi mau pijak itu najis anjing.

"Bro, kalau gua pijak taik anjing nih, lu nak tolong samakkan ke bro??!!!"

Gua dalam marah2 gua tuh, gua teruskan jugak perjalanan gua pegi uni. Tibe2 gua teringat kisah2 lame time gua kat sekolah dlu. Gua senyum sorang2. Ade macha lalu seberang jalan usha gua pelik, tegur gua

"Lu asal mat tersenyum2..kene nombor ke??"

***************

Cite yang gua nak cite kali nih, pasal kawan gua time tuh gua sekolah menengah lagi, form3 kalau gua tak silap lah. Name member gua nih fatah. Mamat nih tinggi orangnye, terer main chess. Tapi nak kate terer, memang die terer gilee. Sebab gua sekadar dapat stalemate jer ngn die. Mamat nih kalau nak dibandingkan ngn aku kehensemannye, confirmm lah die beribu batu nautika lebih tak hensem dari aku. Hahaha Budaknye pakai specs, skali pandang macam budak skema. Tapi lu kawan ngn die dlu. Orang gilaa.

Jadi, satu pagi nih. Kitorang macam biase lahh, kene pegi perhimpunan pagi. Sampai jer kat tempat perhimpunan, skali gua nampak 'gedebukkk' bukan main besar lagi taik lembu kat tengah2 tempat budak2 form 3 kene berbaris. Gua memang awal2 lagi dah lari jauh2. Cilake! takde tempat lain ke kau nak berak.


Cube korang bayangkan kaki korang sebesar 2 kaki ayam tuh, dah taik ayam tuh macam taik lembu kat tempat perhimpunan kitorang. Gua dari jauh, gua dok usha jer taik lembu tuh. Masa jer yang menentukan, siape yang bertuah akan membawa pulang hadiah berupa taik lembu tersebut. Hahaha

Skali gua tengok ade sorang mamat nih place kaki die betul2 kat tengah taik lembu nih. Pehh, memang nice lahh bro! Gua ingatkan junior2 gua yang pijak, sekali fatah yang pijakk. Memang gelak tak benti lahh gua. Haha Part paling nice skali, bile budak2 nih sume cakap kat fatah

"Fatah, kau pijak taik dohhh"

Mamat nih sambil gesek2 bahagian tepi kasut die yang penuh ngn taik lembu tuh kat atas jalan tar sambil cakap

"Manade2....."

Gua cakap dalam hati "Kalau takde, yang lu sebok2 nak bersihkan tuh menatang ape?" Haha nice gileee.

***************

Berpandukan lokasi yang same, waktu lebih kurang same tapi hari jer yang berlainan. Kalau hari isnin, mule lahh pengetua nih akan merepek2 panjang2 gilee babi. Dah la gua punye sekolah dekat dengan pantai. Bahang kepanasan die tak boleh nak cerita lahh. Kalau gua jadi pengetua kat situ, memang gua suruh buat perhimpunan dalam swimming pool. Baru enak sket. Rase2 dah tak tahan, tayah pegi toilet, boleh lepas dalam pool. Cume problem die, kalau nak kentut confirm kantoi buih2 timbul. Haha

Lepas habis jer pengetua berucap, ade lahh kadang2 tuh nak bagi hadiah sempena minggu bahasa lah apelahh. Apekejadahnye buat tengah2 panas tuh. Otak gua pun dah naik menggelegak dah. Sesi yang terakhir skali, sesi bace doa. Biaselah, sekolah agame beb. Nak bukak tutup majlis mesti dengan doa. Kan doa tuh senjata orang2 mukmin. Lu nak gua start kuliah maghrib ke? Haha

Gua pun dengan khusyuknye mengaminkan doa yang dibacekan brader2. Tengah2 gua khusyuk dan tawaduk nih, tangan gua rase panas lain macam tau. Lebih panas dari panahan matahari yg gua rase sebelum nih. Gua rase, mungkin ini balasan tuhan sebab banyak sangat kejahatan gua buat ngn tangan gua nih. Tuhan bagi secebis zarah jer kepanasan kat tangan gua, gua dah tak boleh tahan dah. Gua time tuh, memang tengah tutup mate, konon2 khusyuk lahh.

Bile gua bukak jer mata, kepanasan tuh makin menjadi2. Ade kaler putih2 coklat kat atas tangan gua. Gua ingatkan mamat sebelah gua pass kat gua milkybar.


Inilah rupe milkybar yang gua ingat mamat sebelah gua kasi tuh. Nampak cam best kn??hehe yang gua peliknye, apesal milky bar nih cair semacam jer? Gua dah suspek dah, ini mesti tunggu pengetua gua cakap lame sangat nih. Tuh yang cair tuh. Gua pun, terus bau. Bau neutral. Pelik, kalau milkybar, mesti ade bau susu2 sket. Gua tanye lah brader sebelah

"Weh, nih ape nih eh? Coklat cair ker?"

Brader tuh menggeleng, tande taktau. Gua perati jer lame2, apesal coklat nih tadi jer cair, skarang tak cair dah? Apesal coklat nih panas semacam? skali gua usha ade hijau2 sket belah tepi. Gampang! burung mane berak atas tangan gua nih. Cilake! Haha

4 comments:

zatil zahidah said...

haha, x de keje..u apesal citer pasal najis2 ni..ishh..

MissyNursy ♥ said...

hahaha..serius tergelak2 bace entry ni!!sengal la!

Hasan Suyat said...

hehe silakan membace lagi kalau aku idea lagi nak tulis..haha

Mustaffa Bukhari said...

padan muka ko hahahah