Monday 25 October 2010

Abnormalities (Part 2)

Part2 of Abnormalities.....Gua nak sambung story dari entry gua yang lepas yang tak sempat gua nak habiskan. Sebab gua tak potong kuku lagi. Jadi cam tak sedap pulak nak menaip kn, lepas gua potong kuku, baru gua rase aman damai sket nak menaip balik.

**********


Harituh gua pegi kelas, gua tengok ade omputih nih classmate gua, pegi kelas bawak beg baju. Dah bape hari gua peratikan, ape masalah mamat nih. Nak kate nak kene bawak buku banyak, takde pulakk. Maybe sebab gua tak penah bawak buku pegi kelas kot. Haha


Besar lebih kurang cmnih lah beg classmate gua tuh. Tatau lahh pulak kalau die bawak anjing peliharaan masuk kelas kn? Sebab time gua tengok wayang ngn Cik Zatil Zahidah dlu, ade mamat cine nih bawak masuk anjing pakai beg cmnih gak. Haha Tapi gua takde lahh nak pertikai sangat kn besar mane beg mamat tuh. Sebab gua time form4 dlu lagi lahh main gileeee.

Gua memang agaknye dilahirkan untuk jadi gileee dan kedekutt sket kott. Haha Jadi, satu hari nih dari umah mak gua dah kasi bekas nasi + lauk2 yang mak gua letak kat tepen. Lu tatau tepen tuh menatang ape? Gua kasi tunjuk lu gambar. Sila lihat gambarajah dibawah ok?
Inilah namenye tepen. Gua tatau cmne ejaan die. Tepen ke Tenpin ke Tennis ke. Asalkan bunyi nye betul. Nih name tak femes die. Name dalam IC mangkuk tingkat, Warganegara Islam. Haha

Selalunye, kat skolah asrama. Dorang nih kasi makan pagi + makan tengahari + malam + supper. Gua nih jenis perut lain macam sket kalau dah breakfast nih. Nanti mule lah perut memulas. Kebiasaannye gua tak penah breakfast lahh. Tapi yang satu hal nye, bile agak2 waktu rehat tuh nanti, gua confirm lapar gilee babi. Nak makan kat kantin kene bayar pulakk tuh. Skolah ni pun satu, dah tau gua kedekut cube lah skolah nih kasi makan free jugakk waktu rehat, kn best.

Jadi, gua waktu tuh dengan rakan2 seperjuangan yang lain seperti bakar dorm, meng, dan yong yang sama2 kedekut ngn gua pun ngn tebal mukenye tapau makanan breakfast banyak2 masuk dalam tepen + bekas nasik selamber bawak pegi kelas. Ape gua kesah lu orang nak cakap ape, asal perut gua kenyang. Haha Malu tuh malu jugakk lah. Hehe Guakan seorang yang pemalu. Eh bakar, gua silap eja nama bapak lu eh? Sorry tau bro? Gua malas nak reverse dah lahh. Haha Aku ingat kat microsoft word jer buat auto-correction, kat blogspot pun same. Tak gune punye blogspot, berani lu mempermainkan kawan gua. Haha

Ingatkan panas hingga kepetang, rupenye hujan di tengahari. Cewah. Hehe Kadang2 tuh, biase lah, buku banyak nak mampos nak bawak pegi kelas. Beg kadang dah penuh. Tangan penuh. Terpakse lah tak bawak bekal pegi kelas. Tapi gua kan genius segenius Albert Einstein. Takdohallah. Untuk menyelesaikan masalah, gua ade idea. Jeng Jeng Jeng

Iye, ini baldi. Tak syak lagi, nih memang baldi. Gua taruk buku semua barang pekejadah masuk dalam baldi, atas skali boleh letak tepen. Settle problem. Tapi bukan gua sorang gilee, budak2 nih siap bawak luggage pegi kelas, baru macam pramugara kn? Haha iyelah, member gua tuh memang cite2 die nak jadi pramugara terlampau. Tuh pasal dah kasi praktis dari awal. Haha

Yang tak boleh blahnye, camne mak gua dok kat umah boleh tau pasal gua bawak baldi pegi kelas? Haiyoo.

**********

Di lokasi serta masa yang berlainan. Time nih gua darjah 5. ade sorang mamat kat skolah gua nih. Mamat nih memang hensem gileee lahh. Kalau awek nampak, confirm2 awek sangkut. Bak kate orang, Jejaka Jawa Terakhir lahh. Hahaha Skolah gua nih, tak habis2 dijemput pegi kenduri. Kali nih, kenduri tahlil. Jejaka nih, senang gua panggil JJT lah, time zikir memang gileee babi lahh, hayun kepale sampai nak cecah lantai. Tapi bukan berzikir, tdo jer. Haha

Lepas tahlil, JJT nih lahh paling segar. Makanan banyakk, mane taknye.Tembolok orang cakap. Malam tuh, dah kenyang, sume orang stock bantai tdo kaw2 punye. JJT nih dok kat katil atas double-deck. Bawah katil die, ade sorang budak yang agak 3suku. Nasyat name die. Malam tuh, tatau kenape JJT perut die memulass gilee2. Gua rase mesti saket gileee2 mungkin terlebih tdo dan terlebih makan. Haa, rasekan kau bahana tdo lagi lame2 time tahlil. Haha Orang tahlil kau tdo, orang dah nak balik, kau tak habis makan lagi..! Haha

Habis berguling2 JJT atas katil tuh. Sakit perut benar ah tuh gamaknye. Elok2 berguling2 atas katil tuh ttbe "duppp". Mangaih, sampai terjelepuk atas lantai JJT nih. come on lahh weh, lu muke hensem tapi kalau tdo sampai jatuh katil, awek tengok pun tak bekenan lahh. Haha Tapi sebab budak2 dalam dorm tuh sume kekenyangan, sume mengulorrrr, takde sape perasan mamat JJT nih jatuh.

Mamat JJT nih tahan2 perut ngn dada die. Ishk, nih mesti kritikal nih. Nak mati ke ape lu nih? Kalau saket perut sikit mesti larat bangun lagi. Nih dah sampai tak boleh nak bgun dah nih. Mesti kes serious nih. Tak lame pastuh, tetibe jer

"BlueeeeeeeeeeeeeeeeeeK"

Terkeluar ketul2an serta cecair, skali tengok macam porridge. Haha Banyak gileee babi porridge2 yang keluar dari dalam perut sorang mamat JJT nih. Yang paling buat nak gelaknye, boleh dibantai nye bancuh porridge atas kaki mamat 3suku, Nasyat tuh. Gua berkira2, amount porridge yang dikeluarkan memang cukup lahh agak2 untuk sebuah family yang ade 5-7 orang, untuk makan sampai kenyang.



Inilah gamaknye rupe muntah yang kat atas kaki Nasyat tuh. Tapi strawberry tuh takde lahh, yang ade, cili2 merah kaler serupa jugakk lah cmni. Sedap gua tengok lu melantak nasi ngn ayam merah kat kenduri, cili2 pun kau telan. Tuh yang sampai kua merah2 tuh. Haha

Kaki Nasyat tuh dah tak nampakk dah. Habis penuh kaki die kene cover ngn porridge tuh. Agak2 nih porridge kaki kott. Menu baru. Haha Tapi nasyat nih tak jugak bgun2. Haha Ingatkan dah settle dah, satgi boleh JJT nih bantai muntah lagi atas lantai. Tapi mamat JJT nih bijakk. Die lap yang kat atas lantai jer, tapi yang atas kaki Nasyat tuh die biarkan jer. Haha Bgus2, hensem dan bijakk! Tapi perangai syaitooooooon! Haha

Pastu, JJT nih rileks jer pegi sambung tdo balik. Besok paginye, JJT nih bgun tdo jer, tengok Nasyat punye brader yang katilnye betul2 kat sebelah katil JJT nih tengah marah nasyat.

"Kau muntah eh nasyat??" Brader Nasyat tanye.

"Manade" Nasyat jawab

"Manetau kau time tdo termuntah kerr. Dah2, pegi lahh basuh cadar kau nih. Dulu kencing malam, skg dalam tdo pun boleh muntah, asik2 buat hal jer, menyusahkan aku jer lahh kau nih...." Brader Nasyat cakap kat Nasyat dalam nada marah.

Mamat JJT nih rileks jer, buat muke tak bersalah sepanjang mase. Haha Lu memang pandai belakon brader. Memang boleh jadi playboy lu nih mat! Haha Cerita pasal mamat JJT muntah kat kaki Nasyat memang takde sape tahu. Sume orang ingat Nasyat tuh muntah time tdo. Haha Naifnye korang nih. Naif tuh ape eh? Macam Naif Ali Khan ke? Haha

Harinih, gua nak pecah kan rahsia mamat JJT nih. Selame nih takde orang tahu kn? Harinih gua nak tunjuk muke bedebah nih. Lu kasi tengok sket eh? Wanted nih!

Amacam? Hensem kn?! Haha Gua dah cakap dah, mamat nih hensem, bijak sume. Lu orang tamau percaye. Hahaha Playboy? Ouh, confirm tidakkk! Hahaha =P

7 comments:

Hafiz Azhari said...

hahaha..bengongla ko san...
ptot x-large corner kite dlu..buat mknn cmtu dohh..hpt dog la..muntah la..lg stail dari williams bhaii..hahaha..

Hasan Suyat said...

Haha mane blog kau awong? Cakap nak buat blog! Haha

Hafiz Azhari said...

bengong..tgkla kat wall post fb aku...ak dh jd follower ko la syialll..

MissyNursy ♥ said...

hahaha..br nk tanye abg hasan kt mane time JJT muntah n wat hal 2!! rupenye die gak!! ceeeyyhhh! tertipuuu!:P

Hasan Suyat said...

ngeh ngeh, Tipah tertipuu lagi =P

lily_lolypop said...

ciottt jekk!
kotor la kauu nie..
hahaha
1st cite, mmg cool laa.bw buku pkai baldi..
nk wat kat uitmlah t..haha
ko ensem ke san??
hahaha

................
sal cite kat blog ak tuh,
tjuk cite tu sme ngn title post ak tuh..
i'm older enough ..TV3
cite jepon au..
slmt menonton

Hasan Suyat said...

harituh aku dah try bukak tv3 dah kat umah aku nih..tapi apesal kua siaran lain?aku bukak tv3 UK.Haha =P aku dah try nak tengok kat streaming. Tapi macam not available in 'my region'..aduhh.